پزشک بیماری های پوست و مو

پزشک بیماری های پوست مو دکتر دانش حیدری در خصوص بیماری های پوست و مو نظر خود را به شرح ذیل تقدیم کاربران عزیز می نماید:

بیمارهای پوست، مو و زیبایی به دو بخش بیماریهای پوست و بخش زیبایی تقسیم می شوند :

بیماری ها :

علت مراجعه بیمار به پزشک علائم پوستی است که خوشبختانه برعکس سایر بیماریها علائم ان به وضوح در معرض دید بیمار است.

اگر بیمار :

• سهل انگاری نکند.
  • به موقع به پزشک مراجعه نماید.
  • و درمان های لازم صورت گیرد.

نتیجه ی درمان را به خوبی در پوست خود مشاهده می نماید.

هرچند بعضی بیماریهای پوست ریشه ژنتیک داشته و به شرایط محیطی بیمار شدیدا وابسته میباشد.

مثلا پسوریازیس که پس از درمان و از بین رفتن کامل ضایعات پوستی ، در صورتی که به بیمار استرس وارد شود بیماری قابل بازگشت می باشد.

پوست و مو  :

در این بخش احتیاج به مراقبت دارند که من همیشه به بیماران توصیه میکنم :

همانطور که شما برای سالم نگهداشتن دندان های خود ، باید از کودکی تا زمانی که دندان در دهان دارید به طور مرتب از مسواک استفاده کنید ، باید برای مراقبت از پوست نیز از کودکی با استفاده از ضد آفتاب مناسب ، داروها و کرم های مناسب برای هر سن وسال و هر مشکل پوست و مو از آنها مراقبت کنید.

یکی از مشکلات رایج پوست در مردان و به خصوص در خانم ها رشد نامطلوب موهای زائد درصورت و بدن میباشد.

از زمان تایید لیزر جهت رفع موهای زائد در سال 1991 توسط موسسه غذا و داروی آمریکا ( FDA ) این روش به یکی از پر طرفدارترین روشهای زیبایی تبدیل شده است.

• برخی از افراد تنها به دلیل زیبایی جهت رفع موهای زائد مراجعه میکنند.
  • برخی دیگر ممکن است یک علت زمینه ای طبی مسبب پر مویی مثل تخمدان پلی کیستیک (PCOS ) ویا هیپر تیروئیدی و… وجود داشته باشد ، که در این موارد اگر علت زمینه ای پر مویی درمان نشود درمان پر مویی به لیزر یا هیچ درمان دیگری جواب نخواهد داد.

بر اساس تعریف موسسه غذا و داروی آمریکا( FDA ) درمان لیزر جهت کاهش دائمی تعداد موها مورد تایید است :

یعنی لیزر سبب کاهش(و نه دفع کامل) پایدار و طولانی مدت تعداد موها می شود ، ولی ممکن است پس از درمان موهای زائد مجددا رشد کند ، ولی هر بار نازکتر و روشن تر رشد میکنند که در این صورت درمان مطلوب است.

پس از جلسه اول لیزر بسته به جنس و نوع پوست و مو 20 تا 30 درصد موهای زائد کاهش پیدا میکنند ، که این رقم پس از تکمیل جلسات (6تا 8 جلسه) به 92 درصد میرسد، و جهت ادامه درمان لازم است بیمار هر 2تا 6 ماه ( بسته به شرایط پوست و مو )تحت درمان لیزر قرار گیرد.

5/5 ( 1 نظر )